Followers

Friday, December 24, 2010

Daun Selasih @ Thai Basil

Daun yg melebar

Tahu tak ni pokok apa??
saya panggil pokok ni Pokok Selasih
Tapi kat sini tertera Pokok Thai Basil
Mungkin nama jer berbeza mengikut tempat
Saya beli pokok ni @Jusco Bandaraya Melaka
Harganya pulak sangat berpatutan..
Cuma RM4.99
Dah lama saya cari pokok ni...
So,saya ambil satu
Sejak2 akhir ni suka menanam pokok...
Hati ni rasa gembira bila pokok yang kita tanam hidup segar


Pokok Thai Basil/Selasih

Detik hati:- Daun ni buat ulaman pun sedap..

4 comments:

.::Lynn::. said...

buat ulam yea.. aku tanam utk fv jea... hahhahaha

finas said...

hahhaha...sejak2 ddk umah ni suka menanam la lynn..tanah sekankang kera berangan jer lebih...

Yan said...

Salam kenal dr akak.

daun selasih nya bahan utama kalau buat laksa Johor. Sedap..

finas said...

wargh..betul tu yan.yan buat finas terasa nak makan laksa johor lak..