Followers

Friday, February 11, 2011

9 week

Minggu ni kandungan saya dah masuk minggu yg ke-9....
Dan bulan ni juga adalah bulan dugaan bagi saya...
Sebabnya....
Dugaan menanggung "morning sickness".....
"morning sickness" yg ditanggung bukan diwaktu pagi,tp tanpa mengira waktu....
Tapi saya kena redha....
Jom kita tengok pada minggu ke-9 ni apa yg jadi pada bayi saya dan tubuh saya....
*
*
*
Bayi :-
Bentuk muka fetus mula berkembang, malah mulut dan hidungnya jelas kelihatan. Begitu juga dengan kaki dan tangannya. Fetus kini berukuran kira-kira 3 sm.

Tubuh saya :-
Berat anda mula bertambah. Anda digalakkan untuk merekodkan setiap pertambahan berat badan yang dialami. Ketika ini, gusi anda menjadi lebih lembut dan nipis disebabkan oleh perubahan hormon. Jadi, beri perhatian khusus kepada kebersihan gigi.

6 comments:

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

tahniah..:-)

finas said...

tQ rose...doakan semuanya berjalan lancar yer

amanina13 said...

congrate~

finas said...

tQ amanina13

*azni* said...

sama la kite..tp nasib baik azni tak kena morning sickness tu..husband yg dapat..hehe..

finas said...

bahagianya kalau finas dpt mcm azni...tp kalau kena tang suami mcm kesian gak,sbb dah la dia yg mencari rezeki untuk keluarga kitaorg..redha jer la....